Idehaza is szárnyal az e-kereskedelem - Ki a hazai tíz legmenőbb?

Idehaza is szárnyal az e-kereskedelem - Ki a hazai tíz legmenőbb?
A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát.
Az első három helyezett az Extreme Digital, az eMag és a Media Markt lett, ahogy az megszokott volt az elmúlt években.

Viszont a lista négy éves történetének legszorosabb eredménye született. A dobogósok mögött pedig egyre komolyabb szakadék kezd kialakulni. Bár a középmezőny szintén nagyon erős, a 4. helyen záró Tesco Online és a 10. helyre került LibriBookline között többszörös különbség figyelhető meg a bevételek tekintetében - derül ki a GKI Digital közleményéből.

Élénkül az online FMCG piac

A gyorsan mozgó napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Ugyan az első tízbe most még csak a Tesco Online fért be, ez a jövőben könnyen változhat. Az ország legnagyobb kiskereskedője ugyanis a saját szektorában egyre erősebb konkurenciával néz szembe.

Az online FMCG szegmensen belül régi motorosnak számító G'Roby-t az Auchan Online már működésének első teljes évében megelőzte, és ezzel felért a Tesco mögötti második helyre, komoly kihívás elé állítva a piacvezetőt. Ráadásul a hipermarket-láncok mögött a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. Ebben a szegmensben a német Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online FMCG tortából, de idén tavasszal ő is közvetlen konkurenciával került szembe, mivel elindult a DM is a saját webáruházával. A jelenlegi trendek tükrében tehát ez a - most még "gyerekcipőben járó" - piac egyre inkább a tőkeerős multik játéktere lesz - írják a közleményben.

A helyezettek:

1. Extreme Digital
2. eMAG
3. MediaMarkt
4. Tesco
5. 220 volt
6. Ipon
7. Mall.hu
8. Alza.hu
9. Aqua Electromax
10. Libri-Bookline

Forrás: Folyamatosan bővül a hazai e-kereskedelem

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések