4x gyorsabban nő az e-kereskedelem
Az online kiskereskedelem forgalma globális szinten négyszer gyorsabban bővül a hagyományos, offline kereskedelemnél, és évente közel egyötödével bővül majd a jövőben.
Az elkövetkező néhány évben az európai piacokon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) e-kereskedelmét a munka–magánélet változó dinamikája, a sűrűbben lakott területek és a praktikum iránti fogyasztói igény hajtja majd.
Az európai vásárlók immár több mint negyede él az e-kereskedelem lehetőségeivel. Magyarországon a teljes online-piac vásárlóinak aránya 26 százalék, további 8 százalék pedig tervezi a jövőbeli internetes vásárlást.
Az online FMCG-termékek értékesítési dobogóján az Egyesült Királyság áll, ahol a teljes kiskereskedelem forgalmából 6,3 százalékot hasít ki az e-kereskedelem. A franciák közvetlenül a sarkukban vannak 6,1 százalékkal. A top ötös listára még Svájc, Olaszország és Hollandia fért fel a nyugat-európai országok közül.
Forrás: Az online vásárlások lekörözik a hagyományos kiskereskedelmet
Az elkövetkező néhány évben az európai piacokon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) e-kereskedelmét a munka–magánélet változó dinamikája, a sűrűbben lakott területek és a praktikum iránti fogyasztói igény hajtja majd.
Az európai vásárlók immár több mint negyede él az e-kereskedelem lehetőségeivel. Magyarországon a teljes online-piac vásárlóinak aránya 26 százalék, további 8 százalék pedig tervezi a jövőbeli internetes vásárlást.
Az online FMCG-termékek értékesítési dobogóján az Egyesült Királyság áll, ahol a teljes kiskereskedelem forgalmából 6,3 százalékot hasít ki az e-kereskedelem. A franciák közvetlenül a sarkukban vannak 6,1 százalékkal. A top ötös listára még Svájc, Olaszország és Hollandia fért fel a nyugat-európai országok közül.
A növekedés kulcstényezői
- A növekedés alapjai: piacméret, bankszámla-ellátottság, internetpenetráció, okostelefon-ellátottság;
- Makrogazdasági növekedésösztönzők: a vállalkozásindítás egyszerűsége, népsűrűség, megbízható postaszolgáltatás;
- Társadalmi gyarapodást ösztönző tényezők: bizalom, a megtakarítással kapcsolatos attitűd;
- Ellátási növekedési hajtóerők: az FMCG e-kereskedelemben résztvevő piaci szereplők fejlettségi foka.
Forrás: Az online vásárlások lekörözik a hagyományos kiskereskedelmet
Megjegyzések
Megjegyzés küldése