Digitális aláírás a közjegyzői irodában

Az elektronikus
okiratok lényege, hogy megvan már a jogszabályi lehetősége annak, hogy elektronikusan írjon valaki alá egy dokumentumot, szerződést. Ezzel pedig jelentős megtakarítást lehet elérni, például az iratok tárolása és forgalmazása terén.
A címzettnek sem kell kinyomtatnia, tárolhatja is elektronikus módon. Amíg ki nem nyomtatja, az elektronikus dokumentumnak ugyanolyan a bizonyító ereje, mint a eredeti közjegyzői okiratnak.
Tekintettel arra, hogy az emberek nagy része még nem ír alá elektronikus módon, így a közjegyzői elektronikus úton kiállított iratok zömét az e-hiteles kiadmányok jellemzik.
Több eljárás ma már elektronikus úton megy, ilyen például a fizetési meghagyás, ezekben az ügyekben 98 százalékos az elektronikus ügyintézés aránya.
Megközelíti a tíz százalékot azoknak az ügyeknek az aránya, ahol elektronikusan vagy elektronikusan is kérik a hiteles kiadmányt.
Az okiratok biztonságát a közjegyzői irattározás szavatolja, amit technológiai biztosítottság - benne a fokozott biztonságú, minősített elektronikus aláírás - erősít meg. Az elektronikus eljárásban is érvényesek a közjegyző hivatásrendi szabályai: az eredeti okirat nem adható ki, a közjegyző elektronikusan és papíron is tárolja ezeket, és az eljárásban is vannak olyan biztonsági garanciák, amelyeket az okiratok és a hiteles kiadmányai közvetítenek.
Forrás: A közjegyzői irodába is betört a digitális világ
Megjegyzések
Megjegyzés küldése